OM OSS

Föreningen stridsvagn S bildades vid ett konstitutionaliserande möte på Örnhult 2002.09.12. En interimsstyrelse valdes och verkade intill ett första utlyst styrelsemöte skedde. Föreningen verkar genom sin styrelse, åtta personer stark.

Ordförande i föreningen är Åke Mårdh, Tibro.

Årsmöte vid Villingsberg

Verksamhetsorgan
Föreningen är en oberoende intresseförening där medlemmarna verkar för att behålla kunskapen, dokumentationen och historien om Stridsvagn S (Strv103) som en viktig del i Svensk Försvarshistoria.

Föreningen skall verka genom:

• Föreningsmöten
  • Styrelsemöten

Föreningens ändamål
– dokumenterar Stridsvagn S från start till avveckling och bibehåller Stridsvagn S som en väsentlig del av Svensk försvarshistoria.
– sprider information om Stridsvagn S, genomför studiebesök vid förband, industrier och muséer.

Som medlemmar hälsas du som är intresserad välkommen.
Om du vill bli medlem i föreningen och på detta sätt medverka till att upprätthålla minnet av och kunskaperna om vår svenska Stridsvagn S, anmäl dig genom att betala in årsavgiften 150 kronor på postgirokonto 39 55 38-2, eller betala direkt till någon av styrelsens medlemmar. Glöm inte att ange namn, adress och telefonnummer på postgirotalongen, och gärna epostadress!

Ladda ner infoblad i .pdf-format här!

Kontakt

Du kan kontakta oss genom epost info(at)foreningen-stridvagns.se för frågor om föreningen mm

Webmaster kan nås på webmaster(at)foreningen-stridsvagns.se för frågor rörande hemsidan. För hemsidan finns även en specifik del i forum för spörsmål i detta. Här informeras om drift, utveckling mm.

Länka

Om du vill länka till oss, använd gärna denna banner!